محیط زیست
اشتراک گذاری خبر:
1402/7/17

نجات جان گونه‌های در معرض خطر انقراض به کمک هوش مصنوعی

 استرالیا برای حفاظت از حیات وحش و «دشت‌گرد»، پرنده‌ای در معرض خطرِ انقراض و همچنین گونه‌های کیسه‌دار در معرض تهدید مانند کواری و بیلبی از فناوری هوش مصنوعی و نظارت ۲۴ ساعته استفاده می‌کند.
سازمان حفاظت از حیات وحش استرالیا «اِی دبلیو سی» «AWC» در حال ایجاد ۶۰ سایت نظارتی در ایستگاه «کورابلکا» «Coorabulka» کوئینزلند است.
این ایستگاه ۶۳۷۰۰۰ هکتار وسعت دارد و به مدت ۱۲ ماه میزبان سایت‌های کوچک نظارتی خواهد بود که می‌توانند داده‌های صوتی و تصویری را با استفاده از ضبط کننده‌های بیوآکوستیک و دوربین‌های شبانه‌روزی شناسایی و ضبط کنند.
الکساندر واتسون، بوم‌شناس منطقه‌ای سازمان حفاظت از محیط زیست استرالیا گفت: دشت سرگردان یکی از شش گونه‌ای است که در آینده تصور می‌شود از نظر دنیای پرندگان منقرض شوند. دکتر واتسون گفت که دسترسی به چنین منطقه وسیعی به سازمان این امکان را می‌دهد تا درباره این پرندگان اغلب گریزان تحقیق کنند.
هنگامی که داده‌ها در یک دوره ۱۲ ماهه ضبط شد، تصاویر توسط سازمان حفاظت از محیط زیست استرالیا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای توصیف توزیع و وضعیت دشت‌های سرگردان، بیلبی و کواری در سراسر ایستگاه تجزیه و تحلیل می‌شوند.
دکتر واتسون گفت: این کار قبلا هرگز انجام نشده بود ما فقط در حال جمع‌آوری و درک اطلاعات بیشتر درباره این گونه‌ها و همچنین فرآیند‌های تهدیدکننده هستیم.
به گفته ی آناپرس ، با همکاری شرکت پاستورال استرالیای شمالی «ان‌ ای پی سی اُ» «NAPCO» در سال ۲۰۲۲ با سازمان حفاظت محیط زیست استرالیا، تعدادی مانیتور صوتی را در دو ایستگاه دیگر مستقر کرده است تا حضور دشت سرگردان را بررسی کنند.
مطالعات انجام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست استرالیا نشان می‌دهد که ۷۰ گونه موجود در ۶ میلیون هکتار به عنوان پرندگانی در معرض خطر فهرست شده‌اند.
دکتر واتسون گفت: هفتاد درصد استرالیا تحت اجاره دامداری است، بنابراین عملاً ۷۰ درصد از تنوع زیستی در استرالیا می‌شود. ما نمی‌توانیم همه چیز را حفظ کنیم، بنابراین واقعاً باید مشارکت‌ها را با شرکت‌های دامداری و همچنین مالکان سنتی توسعه دهیم.
کد خبر 215020717.571
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیهوش مصنوعی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر