محیط زیست
اشتراک گذاری خبر:
1402/6/29

مبارزه با جنگل‌زدایی در آفریقا با کمک داده‌های ماهواره‌ای

شرکت اسکاتلندی اسپیس اینتلیجنس نقشه جنگل‌های دو کشور آفریقایی کنیا و تانزانیا را با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ترسیم خواهد کرد. این کار به منظور مبارزه با جنگل‌زدایی و پشتیبانی از یکپارچگی و شفافیت در بازارهای کربن انجام می‌شود. تجارت کربن سامانه‌ای است که به موجب آن یک دولت محدودیتی را برای مقدار انتشار کربن تعیین می‌کند.
نقشه‌ها شامل مجموعه‌ای از نقشه‌های سنجش پوشش جنگل است که سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ را پوشش می‌دهند. علاوه بر این، نقشه‌های مذکور داده‌های فعالیت مبتنی بر نقطه که مکان دقیق جنگل‌زدایی را نشان می‌دهند نیز در بر می‌گیرند.
نقشه‌های کنیا و تانزانیا به ارائه کلیتی برای تمام پروژه‌های استاندارد تاییدشده کربن (VCS) که هدف آن توقف جنگل‌زدایی برنامه‌ریزی‌نشده در کشورها است، کمک خواهد کرد. آژانس استاندارد ورا (Verra) نقشه‌ها را تایید می‌کند.
به گفته اد میچارد، از بنیانگذاران اسپیس اینتلیجنس، با استفاده از هوش مصنوعی و روش تلفیقی REDD (سرواژه Reducing Emissions from Deforestation and forest Degradation)، می‌توان نقشه‌های تغییرات جنگل را برای کل کشور ایجاد کرد. به عبارت ساده، REDD به معنای کاهش انتشارات ناشی از جنگل‌زدایی و تخریب جنگل، حفظ ذخایر کربن جنگل، مدیریت پایدار جنگل‌ها و افزایش ذخایر کربن جنگلی در کشورهای در حال توسعه است.
کد خبر 215020629.657
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیهوش مصنوعیجنگل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر