محیط زیست
اشتراک گذاری خبر:
1402/6/29

پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی می توانند راه حلی برای مشکلات آتش سوزی در اروپا باشند

یک استارت آپ دانمارکی پهپادی ساخته است که از قدرت هوش مصنوعی برای ردیابی و نظارت بر آتش سوزی در زمان واقعی استفاده می کند.
کنت ریچارد گیپل، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Robotto، گفت که هدف از این کار کمک به آتش نشانان در تصمیم گیری آگاهانه بر اساس داده های به روز است نه اطلاعاتی که ممکن است 12 یا حتی 24 ساعت قدیمی باشد.
او افزود: « لحظات اولیه برای اطمینان از اینکه آتش‌سوزی‌ها از کنترل خارج نمی‌شوند، حیاتی هستند.
با فناوری ما،آتشنشان ها می‌توانند یک نمای کلی از محل آتش سوزی، میزان بزرگی آن، نقاط شعله ورتر را دریافت کنند و سپس منابع خود را تخصیص دهند.»
این فناوری در سال 2018 ایجاد شد، زمانی که بنیانگذاران استارت آپ شاهد آتش سوزی های رکوردشکنی در یونان، سوئد و کالیفرنیا بودند.
کوادکوپتر بلند می شود و به طور خودکار پرواز می کند و به طور روشمند یک منطقه از پیش تعریف شده را جستجو می کند. مجهز به دوربین حرارتی است که داده ها را به واحد پردازش هوش مصنوعی ارسال می کند.
Robotto برای نشان دادن این فناوری، یکی از پهپادهای خود را به یک منطقه جنگلی کوچک در حومه شهر دانمارکی آلبورگ در شمال یوتلند برد.
اما  جایی که دانشگاه آلبورگ مکانی را برای فناوری خود می بیند، فقط اطفاء حریق نیست. اواخر امسال، برای شناسایی و پایش کوالاهای آسیب پذیر در استرالیا و جلوگیری از شکار غیرقانونی در اوگاندا استفاده خواهد شد.
این فناوری در تایلند، در حال حاضر توسط صندوق جهانی حیات وحش (WWF) برای شناسایی و ردیابی گله های فیل های سرگردان و جلوگیری از درگیری انسان و حیات وحش مستقر شده است.
Robotto اکنون در حال توسعه پهپاد بال ثابت خود است که زمان پرواز آن حدود دو ساعت خواهد بود.
کد خبر 215020629.656
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیآتش سوزی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر