محیط زیست
اشتراک گذاری خبر:
1402/5/15

استفاده مجدد از ضایعات مواد غذایی در مینه‌سوتا با هوش مصنوعی

ایالت مینه‌سوتا از هوش مصنوعی برای استفاده مجدد از ضایعات مواد غذایی استفاده می‌کند.
یک برنامه جدید بازیافت مواد و انرژی در آوریل امسال در شهرستان‌های رمزی و واشنگتن در ایالت مینه‌سوتا اجرا شده است که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند. مرکز بازیافت مواد و انرژی در رمزی و واشنگتن در حال آزمایش یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های جمع‌آوری ضایعات مواد غذایی در آمریکا است. این برنامه با سرمایه‌گذاری‌های دولتی برای حدود ۱۰ درصد از ساکنان شهرستان‌های یادشده به منظور مشارکت در طرح ضایعات مواد غذایی و فناوری بازیافت، اجرا شده است.
به گفته ی ایمنا مرکز بازیافت مواد و انرژی از یک ربات هوش مصنوعی برای دسته‌بندی ضایعات مواد غذایی در یک سیستم خطی استفاده می‌کند. این برنامه به صورت بالقوه می‌تواند ۶۰ هزار تن موادی را که به محل‌های دفن زباله انتقال داده می‌شود یا هر سال سوزانده می‌‏شود، بازیافت کند. ربات‌های هوش مصنوعی همچنان در تلاش هستند تا از هدف ۹۴ درصدی خود فراتر بروند و سپس از برنامه آزمایشی خارج شوند.
ضایعات مواد غذایی پس از جابه‌جا شدن، کمپوست می‌‏شود و می‌تواند به انرژی بی‌هوازی تبدیل شود که از نوع تجدیدپذیر است. ساکنانی که درگیر این طرح هستند و آن را عملی می‌کنند، به خدمات رایگان در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها دسترسی دارند و همچنین به مدت یک سال کیسه‌های سبز با طراحی خاص را دریافت می‌کنند. انتظار می‌رود که این برنامه تا سال ۲۰۲۶ میلادی در اختیار اکثر شهروندان قرار بگیرد و به هدف بازیافت ۷۵ درصدی برسد.
با افزایش نگرانی‌ها در مورد مشکل فزاینده زباله در جهان، افراد، سازمان‌ها و شرکت‌های بیشتری مشتاق ارائه راه‌حل‌های فناورانه‌ای برای به حداقل رساندن زباله‌هایی هستند که به محل دفن زباله منتقل می‌شوند.
کد خبر 215020515.552
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیبازیافتمحیط زیست
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر