صنایع دفاعی
اشتراک گذاری خبر:
1402/10/5

رونمایی پنتاگون از «طرح جدید هوش مصنوعی» برای مقابله با تهدیدات پیشرفته

پنتاگون در شرایطی که هراس جهانی از تهدیدات فن‌آوری پیشرفته افزایش یافته از یک طرح جدید هوش مصنوعی برای ایالات متحده آمریکا پرده‌برداری خواهد کرد.
هوش مصنوعی به یکی از بازوهای استراتژیک وزارت دفاع آمریکا برای تقویت عملیات نظامی و البته افزایش شفافیت در تصمیم‌گیری و رفع موانع پذیرش فن‌آوری و واگذاری کنترل سلاح‌های کشنده به انسان تبدیل شده است.
منابع رسانه‌ای گزارش می‌دهند که پنتاگون از یک طرح جامع جدید برای هدایت انجام تجزیه و تحلیل بر روی داده‌های پیشرفته خود از طریق هوش مصنوعی رونمایی کرده است. این استراتژی بر اساس افزایش بودجه فن‌آوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل الگوریتمی پیچیده و توسعه سیستم‌های خودران مانند وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین پیش خواهد رفت.
آخرین چارچوب این طرح که در واقع تکرار تکامل‌یافته استراتژی اولیه‌ای است که در سال ۲۰۱۸ طراحی شده بود، پیش‌بینی وزارت دفاع را در مورد پتانسیل تحول‌آفرین هوش مصنوعی در صنایع مختلف و پیامدهای آن برای دفاع ملی آمریکا منعکس می‌کند. در حقیقت همان‌طور که کریگ مارتل، افسر ارشد دیجیتال و هوش مصنوعی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده؛ این سند تجدید نظر شده شامل گسترش قابل توجه هوش مصنوعی در بخش دفاعی خواهد بود.
پنتاگون همچنین با ایجاد دفتر اصلی هوش دیجیتال و مصنوعی (CDAO) در سال 2021، رویکرد خود را در زمینه مدیریت هوش مصنوعی، مرکز مشترک هوش مصنوعی، سرویس دیجیتال دفاعی، پلت‌فرم داده Advana و موقعیت افسر ارشد توضیح داده بود.
استفاده نظامی از هوش مصنوعی مولد بی‌تردید موضوعی بحث‌انگیز خواهد بود، به ویژه به دلیل پتانسیل آن در ساده‌سازی وظایف و سوء استفاده احتمالی آن در حملات سایبری و کمپین انتشار اطلاعات نادرست. با این حال کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا تاکید می‌کند که به رغم ادغام هوش مصنوعی، انسان‌ها در زمینه تصمیمات مربوط به نیروی قاتل و سلاح‌های هسته‌ای کنترل خود را حفظ خواهند کرد. هیکس هم‌چنین با شناخت خطرات بالقوه هوش مصنوعی می‌گوید که آمریکا خود را متعهد می‌داند که این خطرات را به حداقل برساند.
پیشرفت سریع هوش مصنوعی از جمله در زمینه مدل‌های زبان بزرگ مانند چت‌جی‌پی‌تی امسال مورد توجه قرار گرفته، اگرچه هنوز استانداردهای وزارت دفاع برآورده نشده است. با وجود این، پنتاگون در حال توسعه مدل‌های هوش مصنوعی خود است که برخی از آن‌ها قبلاً در جریان کار عادی ادغام شده بودند. معاون وزیر دفاع اذعان می‌کند که بیش از ۱۸۰ کاربرد بالقوه برای هوش مصنوعی در وزارت دفاع شناسایی شده است- که از میان آن‌ها می‌توان به تجزیه و تحلیل میدان نبرد و هم‌چنین هضم مجموعه داده‌های طبقه‌بندی‌شده اشاره کرد.
کد خبر 214021005.685
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیپنتاگون
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر