فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری خبر:
1402/12/9

گوگل تا سال ۲۰۲۵ هوش مصنوعی جمنای را وارد اندروید می‌کند

سال آینده شاهد ادغام هوش مصنوعی جمنای گوگل با گوشی‌های اندرویدی خواهیم بود؛‌ اتفاقی که می‌تواند تغییرات بزرگی در دنیای گوشی‌ها ایجاد کند.
گوگل برنامه‌های خود را برای ادغام مدل‌ هوش مصنوعی پیشرفته‌اش موسوم‌ به جمنای (Gemini) با گوشی‌های هوشمند اندرویدی در سال ۲۰۲۵ اعلام کرد. این اقدام پس‌ از معرفی مدل جمنای نانو انجام خواهد شد که درواقع نسخه‌ی سبک‌تر مدل جمنای اولترا محسوب می‌شود و برای اجرا به دسترسی اینترنت نیاز دارد.
استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند به‌طور مستقیم روی دستگاه‌ها امکان‌پذیر است. این یعنی کاربران می‌توانند حتی بدون دسترسی اینترنت، از بسیاری از قابلیت‌های جذاب و کاربردی این فناوری استفاده کنند و حریم خصوصی آن‌ها نیز حفظ شود.
به‌نوشته‌ی CNBC، جمنای اولترا، مدل هوش مصنوعی قدرتمند گوگل، از ۱٫۵۶ تریلیون پارامتر بهره می‌برد و ازنظر قابلیت‌های تولید محتوا در سطح GPT-4 شرکت OpenAI قرار می‌گیرد. ادغام این مدل با محصولات اندروید ازجمله گوشی گوگل و گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی طیف گستره‌ای از عملکردها و قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را دردسترس میلیون‌ها کاربر قرار خواهد داد.
در سال‌های اخیر، فروش گوشی‌های هوشمند کاهش یافته است و شرکت‌های سازنده‌ی این محصولات به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای ارائه‌ی نوآوری‌های جدید هستند تا باردیگر نظر مصرف‌کنندگان را به گوشی‌های خود جلب کنند.
تحلیلگران درباره‌ی ادغام هوش مصنوعی با گوشی‌های هوشمند دیدگاه محتاطانه‌ای دارند؛ زیرا پیشرفت‌های کنونی در این حوزه برای عموم کاربران به‌اندازه‌ی کافی قانع‌کننده به‌نظر نمی‌رسد و درنتیجه، این افراد دلیل محکمی برای ارتقای گوشی هوشمند خود به مدل‌های جدیدتر نمی‌بینند.
اگرچه گوگل در حوزه‌ی هوش مصنوعی هدفی متفاوت با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه دنبال می‌کند، سرمایه‌گذاری هنگفتی برای توسعه‌ی چت‌بات‌ها و دستیارهای هوش مصنوعی انجام داده است که تغییر نام بارد به جمنای یکی از این نمونه‌ها محسوب می‌شود.
سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، باور دارد ارائه‌ی هوش مصنوعی یکپارچه در سرتاسر اکوسیستم شرکتش می‌تواند به کاربران در انجام کارهای مختلف کمک کند. ادغام مدل‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی با گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۵ تغییر بسیار مهمی در این حوزه ایجاد خواهد کرد و کاربران می‌توانند تجربه‌ای متفاوت از کار با گوشی‌ها داشته باشند.
به گفته ی زومیت ، باید دید ایده‌ی مذکور درنهایت چگونه پیش خواهد رفت و از همه‌ مهم‌تر، مردم چقدر از این تغییر استقبال خواهند کرد. باتوجه‌به مشخصات و امکانات گوشی‌های پرچم‌داری که اخیراً معرفی شده‌اند، به‌نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک یکی از شرط‌های موردنیاز برای قرارگرفتن این محصولات در فهرست بهترین گوشی بازار، ارائه‌ی ویژگی‌های هوش مصنوعی خواهد بود.
کد خبر 213021209.569
هوش مصنوعيمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیگوگل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر