فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری خبر:
1402/12/5

توافق مایکروسافت و اینتل برای تولید تراشه های سفارشی

اینتل برای تولید تراشه های سفارشی با مایکروسافت قرارداد امضا می کند این کشور به دنبال بازیابی جایگاه قبلی خود در صدر تولید تراشه است.
TechNock گزارش داد که اینتل تراشه های طراحی شده سفارشی مایکروسافت را در قراردادی که ارزش آن بیش از 15 میلیارد دلار است، تولید خواهد کرد.
اینتل امروز در رویداد Intel Foundry خود این همکاری را اعلام کرد. اگرچه هیچ یک از شرکت ها دقیقاً مشخص نکرده اند که این تراشه ها در چه محصولاتی استفاده خواهند شد، بلومبرگ امروز گزارش داد که مایکروسافت در حال طراحی پردازنده ها و شتاب دهنده های هوش مصنوعی اختصاصی است.
این تراشه‌های جدید از فرآیند 18A اینتل استفاده می‌کنند، که از زمان بازگشت پت گلسینگر، مدیرعامل جدید اینتل، بخشی کلیدی از نقشه راه اینتل بوده است. اینتل برای بازگشت به جایگاه برترین تولید کننده تراشه، روی خدمات ریخته گری تراشه خود حساب باز کرده و به نظر می رسد که مایکروسافت اولین مشتری بزرگ این پروژه باشد.
تکیه بر تولید طرح های دیگران رویکردی است که برای رقیب اصلی اینتل، TSMC، به خوبی جواب داده است. این شرکت با شرکت هایی مانند اپل، کوالکام و AMD شراکت سودآوری دارد. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، امروز به VentureBeat گفت که انتخاب بازیگران این شرکت بخش مهمی از استراتژی آن است.
از آنجایی که شرکت های بیشتری به دنبال تولید تراشه های سفارشی خود هستند، طرح های ریخته گری جدید اینتل نیز در راه است. اما این شرکت همچنان با مشکلاتی مواجه است. اینتل اخیرا افتتاح کارخانه تراشه 20 میلیارد دلاری خود در اوهایو را از سال 2025 تا 2026 به دلیل کسادی بازار تراشه و تاخیر در تامین مالی دولت به تعویق انداخت.
مایکروسافت و اینتل برای اولین بار در Tech Knock بر سر ساخت تراشه های سفارشی توافق کردند.
کد خبر 213021205.694
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیمایکروسافتاینتل
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر