فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری خبر:
1402/11/28

کلاب هاوس برای بازگردانی کاربران به هوش مصنوعی پناه می‌برد

کلاب هاوس قصد دارد با به‌کارگیری هوش مصنوعی کاربران از دست‌رفته را بازگرداند.
کلاب هاوس شبکه‌ی اجتماعی مبتنی‌بر صدا است که در دوران کرونا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بود. این شبکه‌ی اجتماعی اکنون از ویژگی جدید خود پرده‌برداری کرده است که به کاربران امکان می‌دهد به دوستانشان پیام بدهند و پیام‌های نوشتاری را به صدای سفارشی منتخب خود تبدیل کنند.
کاهش کاربران کلاب هاوس باعث شده است که این پلتفرم اجتماعی به فکر چاره بیفتد و در این راستا چت‌های صوتی گروهی را آغاز کرده است که در آن به کاربران امکان داده می‌شود که پیام‌های صوتی خود را ضبط کنند و برای یکدیگر بفرستند؛ این پیام‌ها با چینشی مانند استوری‌های اینستاگرام مشاهده خواهد شد.
قابلیت جدید کلاب هاوس در مواقعی مفید است که نتوانید پیام صوتی ارسال کنید؛ بنابراین پیام خود را می‌نویسید تا صدایی سفارشی‌، آن را به صورت پیام صوتی درآورد.
کلاب هاوس به دیگران نشان خواهد داد که کاربر برای ارسال پیام صوتی از هوش مصنوعی استفاده کرده است. این شرکت معتقد است قابلیت جدید هنوز هم احساس حضور در یک گفت‌وگوی آنلاین و واقعی با یک دوست را ایجاد می‌کند.
کلاب هاوس در بیانیه‌ای جدید گفت: «تصور کنید به یکی از دوستان خود پیام متنی می‌دهید؛ اما آن‌ها متن را با صدایی می‌شنوند که انگار خودتان آن را به زبان آورده‌اید. این ویژگی باعث می‌شود که صحبت کردن، تایپ کردن، خواندن و گوش دادن به‌صورت یکپارچه و بدون وقفه اتفاق بیفتد.»
کلاب هاوس ادعا کرده است که هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند صدای کاربران را بسیار دقیق و نزدیک به صدای واقعی‌شان بازسازی کند؛ حتی زمانی که برای آموزش به آن تنها چند جمله‌ی کوتاه به‌کار برده شده باشد. با این‌حال هوش مصنوعی کلاب هاوس نمی‌تواند صدای خنده را به‌خوبی بازسازی کند.
اگر کاربری بخواهد صدایی غیر از صدای خودش را به‌کار ببرد نیز این امکان به او داده می‌شود و کلاب هاوس صدایی را برای این کاربران ایجاد خواهد کرد. این ویژگی فعلاً تنها در ایالات متحده فعال شده است.
استفاده از کلاب هاوس در چند سال اخیر کاهش یافته است و توسعه‌دهندگان مجبور شدند که چندین‌بار به تعدیل نیرو بپردازند. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهند که ارزش این شرکت حدود چهار میلیارد دلار است.
اپل سال گذشته قابلیتی را با نام Personal Voice برای ایجاد صدایی شبیه به صدای کاربر به گوشی آیفون اضافه کرد. آن قابلیت به‌ویژه برای افرادی که در معرض از دست‌دادن تکلم خود هستند مفید خواهد بود.
کد خبر 213021128.569
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیکلاب هاوس
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر