علم و فناوری
اشتراک گذاری خبر:
1403/1/15

دستیار مجازی بیکسبی سامسونگ به هوش مصنوعی مولد مجهز می‌شود

با استناد به گزارشات منتشرشده به نظر می‌رسد کمپانی سامسونگ در تلاش است دستیار مجازی بیکسبی (Bixby) خود را به فناوری هوش مصنوعی مولد مجهز سازد. به گفته یکی از مدیران ارشد سامسونگ، در حالیکه این کمپانی به‌شدت بر روی تجهیز این دستیار مجازی به هوش مصنوعی مولد متمرکز است، اما در حال حاضر امکان اعلام یک جدول زمانی رسمی برای انتشار نسخه نهایی قابلیت‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی مولد در پلت‌فرم بیکسبی وجود ندارد!
دستیار مجازی بیکسبی در هفت سال اخیر عملکرد خود را به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ به نمایش گذاشته و به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی کاربران با تلویزیون‌ها و سایر لوازم الکترونیکی- دیجیتال سامسونگ در نظر گرفته می‌شود. این دستیار مجازی همزمان با عرضه گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S8 (در سال 2017 میلادی) به دنیا معرفی شد و مجموعه‌ای از عملکردهای پیشگامانه نظیر “ترجمه زنده” و “ارائه پیشنهادات برای رستوران‌های سازگار با علاقه‌مندی‌های کاربران” (که در آن زمانی، به نوعی شگفتی در نظر گرفته می‌شد!) را در اختیار کاربران خود قرار داد.
با این حال پس از ورود هوش مصنوعی و پیشرفت‌های برق‌آسای تکنولوژی، این دستیار مجازی همچنان به رویکرد سنتی و ساده سامسونگ پایبند ماند و برای ارائه پاسخ به سوالات کاربران، تنها به “جستجو در اینترنت” متکی بود. این در حالی است که در عصر فعلی چت‌بات‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی (متعلق به کمپانی Open AI) یا جمینای (متعلق به کمپانی گوگل) امکان تولید متن و تصاویر جدید در پاسخ به سوالات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند!
با توجه به تمایل سامسونگ برای رقابت در حوزه هوش مصنوعی و اهمیت بسیار بالای دستیار صوتی بیکسبی برای این کمپانی، اکنون به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال ارتقاء و بهبود عملکرد چت‌بات خود برای پیاده‌سازی یک پلت‌فرم یکپارچه برای برقرارسازی ارتباطات میان دستگاهی است.
کد خبر 212030115.131
مرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیهوش مصنوعيسامسونگبیکسبی
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
بيشتر