زندگی هوشمند
اشتراک گذاری خبر:
1402/9/4

«فرمول یک» برای کاهش تخلفات از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد

فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی برای کاهش چشمگیر تخلفات احتمالی یک سیستم هوش مصنوعی را آزمایش می‌کند.
موفقیت در فرمول یک اغلب به اندازه‌گیری‌های کوچک زمان و مسافت خلاصه می‌شود. رانندگان خطوط دقیقی که باید در پیچ‌ها برای زمان‌های بهینه طی کنند، می‌شناسند. با این حال، گاهی اوقات مسابقه‌دهندگان از محدوده خارج می‌شوند و سعی می‌کنند امتیاز بیشتری کسب کنند. از این رو مقامات فرمول یک برای کمک به بررسی اینکه آیا چرخ‌های خودرو به طور کامل از خط مرزی سفید عبور می‌کنند یا خیر، یک سیستم هوش مصنوعی را آزمایش می‌کند.
فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی «فیا» (FIA)، نهاد حاکم بر مسابقات موتوری‌ و اتومبیل‌رانی، می‌گوید: فناوری بینایی ماشین را در جایزه بزرگ ابوظبی که آخر این هفته برگزار می‌شود به کار خواهد گرفت. این روش از تجزیه و تحلیل شکل برای تعیین تعداد پیکسل‌هایی که در لبه مسیر از خط عبور می‌کنند، استفاده می‌کند.
«فیا» در حال حاضر برنامه‌ای برای خودکارسازی کامل بررسی نقض محدودیت‌های مسیر ندارد؛ بلکه می‌خواهد تعداد تخلفات قانونی بالقوه‌ای را که برای بررسی دستی به مقامات فرستاده می‌شوند، به طور قابل توجهی کاهش دهد.
آن‌طور که رویترز اشاره می‌کند، جایزه بزرگ اتریش در ماه جولای باید حدود ۱۲۰۰ تخلف احتمالی را بررسی کنند. پس از آنکه برخی تخلفات محدودیت مسیر در جایزه بزرگ اکتبر آمریکا بدون مجازات ماند، مقامات اذعان کردند که باید رویکرد جدیدی پیدا کنند.
به گفته ی آناپرس ، این فناوری در پزشکی برای کمک به بررسی داده‌های غربالگری سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. آن‌ها نمی‌خواهند از بینایی کامپیوتری برای تشخیص سرطان استفاده کنند، کاری که می‌خواهند انجام دهند این است که از آن استفاده کنند تا ۸۰ درصد مواردی را که به وضوح سرطان ندارند را کنار بگذارند تا به افراد آموزش دیده زمان بیشتری برای نگاه کردن به ۲۰ درصد باقی مانده بدهند.
«فیا» امیدوار است تعداد تخلفات احتمالی که مقامات به صورت دستی بررسی می‌کنند را به حدود ۵۰ مورد در هر مسابقه کاهش دهد. مالیون گفت که هدف حذف مواردی است که به وضوح نیازی به بازبینی انسانی ندارند.
در حالی که «فیا» برای برقراری تماس‌های مسابقه به این زودی‌ها کاملاً به هوش مصنوعی متکی نخواهد بود، مالیون انتظار دارد که این اتفاق در نهایت رخ دهد.
کد خبر 208020904.571
هوش مصنوعيمرکز هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیفرمول یک
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر