تجارت و کسب و کار
اشتراک گذاری خبر:
1402/10/6

هوش مصنوعی در گوگل از بیت کوین سبقت گرفت

ChatGPT تمام معادلات موتور جست‌و‌جوی گوگل را برهم زد تا هوش مصنوعی عبارت محبوب‌تری از بیت‌کوین شود.
تا پیش از راه‌اندازی ChatGPT در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ (۹ آذر ۱۴۰۱)، عبارت‌های «بیت‌کوین» و «کریپتو» بیشترین سهم را در میان نتایج جست‌وجوی گوگل داشتند؛ اما با ورود ChatGPT و ترس از جایگزینی هوش مصنوعی در مشاغل مختلف، به‌مرورزمان جست‌وجو درباره‌ی مطالب حوزه‌ی رمزارز جای خود را به هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط با آن دادند.
به گفته ی زومیت، براساس امتیازات گوگل‌ ترندز در سال ۲۰۲۳، هوش مصنوعی با امتیاز ۹۱، گوی سبقت را از بیت‌کوین با امتیاز ۲۲ ربود و بالاتر از مطالب مرتبط با این حوزه قرار گرفت.
گوگل‌ ترندز می‌گوید که کاربران ویتنام، چین، فیلیپین و میانمار، بیشترین جست‌وجوی مرتبط با هوش مصنوعی را در گوگل انجام داده‌اند و سهم جست‌وجوی مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی از نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) تا‌به‌امروز، بیشتر از چهار برابرِ جست‌وجو برای شغل‌های مرتبط با حوزه‌ی رمزارز بوده است.
در‌حال‌حاضر، اوضاع برای بیت‌کوین با قیمت فعلی ۴۳٬۱۶۸ دلار (در زمان انتشار این خبر)، بسیار بهتر از آغاز سال ۲۰۲۳ است که شاهد قیمت ۱۶٬۹۰۰ دلار برای این رمزارز پرطرفدار بودیم.
محبوبیت هوش مصنوعی به‌معنی کاهش استقبال از بیت‌کوین در گوگل نیست. عبارت بیت‌کوین همچنان جست‌ئجوی زیادی دارد؛ با‌این‌حال، هوش مصنوعی بسیار محبوب‌تر است.
نتایج گوگل‌ ترندز بیانگر این است که کاربران السالوادور، نیجریه، هلند، برزیل و سوئیس به‌ترتیب بیشترین سهم جست‌وجوهای گوگل درباره‌ی رمزارز را داشته‌اند.
کد خبر 206021006.569
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیبیت کوین
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر