هوا و فضا
اشتراک گذاری خبر:
1402/8/21

امکان یکسان‌سازی ماهواره‌های کشورهای مختلف با هوش مصنوعی

کارشناسان معتقدند امکان یکسان سازی همه ماهواره های در مدار برای کشورهای مختلف از طریق هوش مصنوعی در آینده وجود دارد.
ماهواره های چندین کشور که در مدارهای مختلف مستقر هستند، در طول ده سال آینده در یک سیستم یکپارچه توسط هوش مصنوعی کنترل خواهند شد.
ویاچسلاو تیمکین، مشاور مدیر کل شرکت روسی EKIPO طی اظهاراتی در حاشیه کنفرانس ملی فناوری (PARCAMP) گفت: تعداد ماهواره‌ها با مأموریت‌های مختلف در مدارهای چندگانه کم فضایی رو به افزایش است. این ماهواره ها عمدتا وظیفه ارائه خدمات اینترنتی، کنترل از راه دور، دریانوردی و... دارند. بر این اساس این امکان وجود دارد که ماهواره های همه کشورها در مدارهای مختلف توسط هوش مصنوعی به صورت یکپارچه کنترل شوند.
به گفته ی حیات ، نقش پهپادها برای استفاده نظامی و غیر نظامی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. استفاده از قایق های بدون سرنشین نیز افزایش یافته است. بنابراین، به گفته وی، انتظار می رود تا ده سال آینده راه حل هایی برای کنترل پهپادها و ازدحام آن ها در فضا ارائه شود.
به گفته تیمکین ، پتانسیل عظیم توسعه فناوری در فضای نزدیک (در ارتفاع ۱۵۰-۲۰۰ کیلومتری)، امکان حل موثر مسائل اقتصادی و دفاعی کشور را فراهم می‌کند. اجرای این پتانسیل با ظهور نوآوری ها، مواد و فناوری‌های جدید تسهیل می‌شوند.
کد خبر 204020821.672
هوش مصنوعيمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیماهواره
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر